Uncategorized

بسته بندی های خلاقانه و تاثیر آن بر فروش محصول

همان طور که در چندین مقاله قبل صحبت کردیم، بسته‌بندی محصول بازاریاب شماست و انتخاب یک بسته‌‌بندی مناسب سبب افزایش فروش محصول می‌شود. در مقاله معیارهای انتخاب بسته‌بندی، درباره مشخصات یک بسته‌بندی مناسب برای محصول صحبت کردیم. هم چنین تاکید کردیم که اگر می‌خواهید از سایر رقبای خود عقب نمانید، به داشتن یک بسته‌بندی اختصاصی و منحصر به فرد فکر کنید. اما در مقاله امروز قصد داریم مقوله بسته‌بندی را از نظر دیگه‌ای بررسی کنیم و تاثیر آن را بر فروش و بازاریابی محصول بسنجیم. بنابراین در این مقاله درباره طراحی بسته بندی های خلاقانه صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بسته‌بندی خلاقانه چیست؟

می‌دانیم که بنا به نوع محصول و وزن آن می‌توان از جعبه‌های مقوایی یا لمینتی برای بسته‌بندی محصول استفاده کرد. اما طراحی بسته‌بندی جدا از نوع جعبه امر دیگری است. بسته‌بندی خلاقانه را می‌توان بنا به شکل محصول به صورت اشکال مختلف طراحی و تولید کرد. به عنوان مثال بسته‌بندی لامپ‌های رشته‌ای را می‌توان به شکل حشره شب تاب طراحی کرد. یا حتی برای تخم مرغ نیز می‌توان بسته‌بندی کاهی طراحی کرد تا مشتری حس خرید تخم مرغ ارگانیک را دریافت کند. یا حتی می‌توان برای تولید کارت گوشواره، روی کارت تصویری از صورت یک خانم را به نمایش گذاشت. هم چنین در تهیه کارت برای قلم مو می‌توان موهای قلم مو را به شکل ریش یه آقا روی کارت طراحی کرد.

بسته‌ بندی خلاقانه چه تاثیری بر فروش محصول دارد؟

اگر فکر می‌کنید که طراحی یک بسته‌بندی خلاقانه کار بیهوده، پر دردسر و بدون سودی است، باید بگویم که سخت در اشتباهید. چطور؟ ادامه مقاله را مطالعه کنید. در فروشگاه‌ها و در نگاه اول فارغ از کیفیت محصول، چشم مشتری بسته‌بندی محصول را می‌بیند و جذب آن می‌شود. اگر بتوانید بسته‌بندی خلاقانه‌ای برای محصول خود داشته باشید، باعث می‌شوید چشم مشتری میان انواع محصولات بر محصول شما متمرکز شود. در واقع در غیاب شما، بسته‌بندی محصولتان بازاریاب شماست و می‌تواند برای شما مشتری بیاورد. پس از آن بسته‌بندی خاص و خلاقانه سبب می‌شود که برند و محصول شما در ذهن مشتری بماند، در دفعات بعدی نیز از محصول شما خریداری نماید و مشتری ثابت محصول شما شود. در واقع شما می‌توانید با صرف هزینه معقولی فروش خود را افزایش دهید و سود زیادی کنید. البته به این نکته نیز توجه کنید که فروشندگان بسته‌بندی‌های زیبا و خلاقانه را نیز بیشتر در معرض دید مشتری قرار می‌دهند و همین امر سبب می‌شود فروش و درآمد شما افزایش یابد.

طراحی بسته بندی های خلاقانه در مجموعه امیران:

تیم طراحی مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران در طراحی بسته‌بندی‌های خاص و خلاقانه برای محصولات بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند و برای طراحی‌های خود جوایز ملی نیز کسب کرده‌اند. مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران با قیمت بسیار مناسب و کیفیت عالی برای محصول شما بسته‌بندی اختصاصی و خلاقانه‌ای طراحی و تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *