Uncategorized

چرا برای محصولات باید بسته بندی در نظر گرفت؟

اهمیت بسته بندی محصول

اگر می‌خواهید از کسب و کارهای دیگر عقب بمانید، به بسته‌بندی محصول خود اصلا فکر نکنید. ابتدا به جمله قبل فکر کنید و سپس ادامه مقاله را بخوانید. بسته‌بندی هر محصول از جمله مواد غذایی، نوشیدنی، لباس، وسایل منزل و … هدفی دارد. به آخرین کالایی که خریدید و بسته‌بندی آن محصول بیندیشید. بسته‌بندی محصول چه تاثیری بر جلب نظر شما داشت؟ کمی فکر کنید و به سوالی که در ادامه می‌پرسم پاسخ دهید. به نظر شما آیا بسته‌بندی کالا نقشی موقت برای محافظت از محتوای آن دارد؟ اگر جواب مثبت است؛ پس چرا باید برای محصولات بسته‌بندی منحصر بفردی در نظر گرفت؟ در این مقاله درباره اهمیت بسته بندی محصول صحبت می‌کنیم.

اهمیت بسته بندی محصول:

محصول شما، شخصیت برند شما و ارزشی که برای مشتری خود قائل می‌شوید، را نشان می‌دهد. بسته‌بندی مناسب محصول نیز هزینه‌ای برای ارتقای برند شماست. اگر با کمی دقت به مبحث بسته‌بندی محصول نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بسته‌بندی در راستای منافع کسب و کار شماست. اتخاذ یک استراتژی برای بسته‌بندی محصول، باید انتظارات مصرف کننده را برآورده نماید. در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا باید محصولات را بسته‌بندی کنیم؟

کاهش خرابی محصولات با بسته‌بندی:

آیا می‌دانستید چند درصد از محصولات بدون بسته‌بندی، آسیب‌ها و ضررهای هنگفتی را برای تولیدکننده متحمل می‌کند؟ خرابی محصول با بسته‌بندی نا مناسب یا بدون بسته‌بندی، اولین قدم کسب و کار به سوی پرتگاه است. بسته‌بندی درست و اصولی محصولات به توزیع و حمل و نقل محصول کمک می‌کند. بنابراین درصد خرابی محصول، در حمل و نقل از کارخانه تا مصرف کننده کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند. مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران جعبه‌هایی را تولید می‌کند که توانایی تحمل یک تن وزن را دارند و در بسته‌بندی محصول شما و جلوگیری از خرابی آن تاثیر به سزایی دارد.

افزایش جذب مشتری با بسته‌بندی:

اگر می‌خواهید از سایر رقبای خود عقب بمانید، هرگز به بسته‌بندی محصول خود فکر نکنید. طراحی یک بسته‌بندی خاص و منحصر بفرد به جذب مشتری بیشتر کمک می‌کند. مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران دارای گروه طراحی حرفه‌ای برای بسته‌بندی محصولات است؛ که می‌توانید از آن‌ها برای طراحی یک بسته‌بندی بی نظیر کمک بگیرید.

کمک در بازاریابی محصول:

بخش بسیار مهم بازاریابی تمایز از سایرین است. حال به این فکر کنید که چگونه می‌توانید محصول خود را از سایر رقبا متمایز کنید. در بین سایر رقبا باید به روز بود. اگر می‌خواهید در ذهن مشتری و مصرف کننده بمانید، باید طرحی منحصر بفرد برای بسته‌بندی خود داشته باشید. بازاریابی محصول با ماندن در ذهن مخاطب کلید می‌خورد. پس اگر می‌خواهید برای محصول خود تبلیغ و بازاریابی انجام دهید؛ از بسته‌بندی که رسانه ارتباطی میان شما و مشتری است، غافل نشوید.

تاثیر بسته‌بندی در حفظ طبیعت:

بسته‌بندی یک محصول تاثیر بسیار زیادی بر محیط زیست دارد. در اصل بسته‌بندی باید از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست، به منظور کاهش اثرات زیست محیطی تولید شود. مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران برنده جوایز ملی در این حوزه شده و در بسته‌بندی‌های خود از مواد سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند.

استراتژی‌های بسته‌بندی:

حال که با اهداف بسته بندی و اهمیت استفاده از بسته‌بندی منحصر بفرد آشنا شدیم؛ بهتر است کمی درباره استراتژی‌های بسته‌بندی صحبت کنیم. در طول زمان، پکیجینگ و بسته‌بندی محصولات تغییراتی داشته است. تغییرات بسته‌بندی محصول بنا به انتظارات مصرف کننده تصمیم گیری و برنامه ریزی می‌شوند. استراتژی بسته‌بندی انواع متفاوتی دارد و طبق اصول حرفه‌ای کسب و کار می‌توان برای هر محصول یک و یا چندین مدل بسته‌بندی تهیه کرد.

این اشتباهات را در بسته‌بندی خود نکنید!

در انتها باید بدانید که بسته‌بندی پل ارتباطی میان کسب و کار و مشتریان است و میزان ارزشی که یک تولید کننده برای مشتریان خود قائل می‌شود؛ را نشان می‌دهد. بسته‌بندی بازاریاب محصول شما و نشان دهنده حساسیتی است که در تولید محصول خود دارید. طراحی بسته‌بندی باید جذاب و جلب‌کننده باشد. از بسته‌بندی‌های تکراری و بسیار ساده استفاده نکنید. با طراحی یک بسته‌بندی خاص در ذهن مخاطب بمانید. مجموعه امیران برای شما جعبه‌های اختصاصی با طرح دلخواه و منحصر بفرد تولید می‌کند. از ساخت یک بسته‌بندی با متریال بدون کیفیت پرهیز کنید. بسته‌بندی شما باید از استانداردها و کیفیت‌های لازم برخوردار باشد و تحمل وزن محصول را نیز داشته باشد. مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران این تضمین را به شما می‌دهد که برای کسب و کار شما یک بسته‌بندی بی نظیر و بی رقیب در بازار تولید نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *