توانایی های جعبه سازی امیران, جعبه سازی

لمینت یا لمه زدن چیست؟

لمینت یا لمه‌ زدن:

اگر تا به حال به دنبال یک بسته‌بندی مناسب برای محصول خود بوده‌اید، حتما نام جعبه‌های لمینتی ب گوشتان خورده است. در مقاله بسته‌بندی از نوع جعبه‌های لمینتی درباره مشخصات و ویژگی‌های جعبه‌های لمینتی صحبت کردیم. اما در این مقاله قصد داریم درباره تولید یک جعبه لمینتی صحبت کنیم. لمینت‌کردن در کل به معنای چسباندن سطحی بر سطح دیگر است. این کار را در اصطلاح لمه زدن می‌گوییم. تفاوت جعبه‌های لمینتی و مقوایی نیز در عمل لمه‌زنی است. در جعبه‌های مقوایی مواد اولیه تنها شامل مقوا می‌باشد. در حالی که در جعبه‌های لمینتی ترکیبی از مقوا و سینگل یا ورق را داریم؛ که توسط چسب به یک ‌دیگر می‌چسبند.

حال که صحبت از جعبه‌های لمینتی است بهتر است کمی درباره مواد اولیه در این مدل جعبه‌ها صحبت کنیم. در جعبه‌های لمینتی به جز مقوا از سینگل یا ورق هم استفاده می‌شود. در ادامه کمی درباره آن‌‌ها توضیح می‌دهیم. سینگل ترکیبی از یک لایه فلوت با کاغذ است. اما ورق حداقل از ۳ لایه تشکیل می‌شود.

انواع دستگاه‌های لمینت:

در این قسمت از مقاله بهتر است درباره انواع دستگاه‌های لمینت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

  1. لمه زدن دستی: در لمه‌زنی به صورت دستی با استفاده از قلم‌مو، چسب را به سطح سینگل یا ورق آغشته می‌کنند و مقوای چاپی را بر سینگل یا ورق می‌چسبانند.
  2. لمینت نیمه اتوماتیک: در دستگاه لمینت نیمه اتوماتیک غلتک آغشته به چسب داریم. سینگل یا ورق از این غلتک عبور داده می‌شوند. پس از آغشتگی، مقوای چاپی (مقوایی که عمل چاپ بر روی آن انجام می‌گیرد) را بر روی سینگل یا ورق فیکس می‌کنیم. (منظور از فیکس گذاشتن مقوای چاپی بر روی سینگل یا ورق، به صورتی است که تکان نخورد و دقیقا در جای صحیح قرار بگیرد.
  3. لمینت تمام اتوماتیک: دستگاه لمینت تمام اتوماتیک به دستگاهی گفته می‌شود که توسط سانفیلر یا سوپاپ مکش، سینگل یا ورق به داخل دستگاه کشیده می‌شود. پس از آن توسط تسمه‌ها سینگل یا ورق آغشته به چسب هدایت و بر روی مقوا لمینت می‌شوند. دستگاه لمینت تمام اتوماتیک عمل لمه زدن را با سرعتی بالا و دقتی غیرقابل مقایسه انجام می‌دهد.

لمینت در مجموعه امیران:

چاپ و بسته‌بندی امیران مفتخر است که تمام جعبه‌های لمینتی را در طرح‌ها و ابعاد مختلف را تولید می‌کند. مجموعه امیران توانسته رکورد تحمل وزن جعبه را بزند و جعبه‌های ۱۵ لا را تولید کند که تحمل وزن بسیار بالایی دارند. ساخت چنین جعبه‌ای تحول عظیمی در صنعت جعبه‌سازی و بسیاری از صنایع دیگر در پی داشته است. مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران با مجهزبودن به دستگاه لمینت تمام اتوماتیک قادر است تا محصولی با کیفیت به شما ارائه دهد. هزینه نهایی ساخت جعبه‌های لمینتی با استفاده کمتر از نیروی انسانی و سرعت بالا در مجموعه امیران، برای شما اندک و به صرفه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *