کارتن سازی

کارتن خام یا کارتن فلکسویی؟

کارتن خام یا کارتن فلکسویی؟ برای کسب و کارت نیاز به کارتن محکم داری ولی انواع کارتن‌ها رو نمیشناسی؟ من اینجام تا راهنماییت کنم که با خیال راحت بسته‌بندی مورد نظر برای محصولت رو سفارش بدی. در این مقاله ابتدا انواع کارتن‌ها رو معرفی می‌کنم و سپس درباره تفاوت‌ها و برتری‌های هر یک صحبت می‌کنم.

انواع کارتن‌ ها:

در مقاله کارتن‌های مادر می‌توانید درباره کارتن‌ها بیشتر مطالعه کنید. کارتن‌ها را به سه دسته کلی می‌توان تقسیم بندی کرد که در ادامه توضیح کوتاهی درباره هر یک می‌دهم.

  1. کارتن خام: کارتن خام یا کارتن ساده کارتنی‌ است که لمینت نشده و هیچ چاپی بر روی آن انجام نشده است.
  2. کارتن فلکسویی: کارتن فلکسویی کارتنی است که لمینت نشده اما چاپ فلکسو بر روی آن انجام شده است.
  3. کارتن لمینتی: و اما کارتن لمینتی کارتنی است که لمینت شده و چاپ افست بر روی آن انجام شده است.

در این مقاله به بررسی دو نوع کارتن خام و فلکسویی می‌پردازیم.

تفاوت کارتن خام و کارتن فلکسویی:

هر دو کارتن از ورق‌های چند لایه تولید می‌شوند و عمل لمینت بر آن‌ها انجام نمی‌شود. اما تفاوت آن‌ها در چاپ روی بسته‌بندی است. کارتن‌های خام هیچ گونه چاپی ندارند و به صورت ساده بدون هیچ طراحی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. همان طور که می‌دانید بر روی کارتن‌های لمینت نشده از چاپ فلکسو استفاده می‌شود. بنابراین کارتن‌های فلکسویی از چاپ فلکسو بهره می‌برند. کیفیت هر دو نوع کارتن خام و فلکسویی با توجه به مواد اولیه مصرفی مشابه است. اما به دلیل انجام چاپ فلکسو از نظر ظاهری با هم متفاوتند.

داشتن چاپ فلکسو حتی یک چاپ ساده بر روی کارتن، تاثیر به سزایی بر برند سازی و ماندن در ذهن مشتریان دارد. بنابراین با صرف هزینه اندک و مقرون به صرفه‌ای می‌توانید مشتریان و درآمد خود را افزایش دهید. هزینه چاپ فلکسو بر روی کارتن کم است. با این حال انجام این کار توجیه اقتصادی دارد. پس نتیجه می‌گیریم که هزینه تمام شده برای کارتن فلکسویی نسبت به کارتن خام اندکی بیشتر است.

کارتن خام بگیریم یا کارتن فلکسویی؟

در این مقاله سعی کردم همه مزایا و معایب دو نوع کارتن خام یا ساده و کارتن فلکسویی را توضیح دهم تا به تصمیم گیری بهتر شما کمک کنم. هر دو نوع کارتن با کیفیت بالا و بهترین مواد اولیه در مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران تولید می‌شوند. چاپ فلکسو بر روی کارتن فلکسویی نیز با دقت بالا و کمترین میزان خطا انجام می‌شود. داشتن یک طراحی منحصر به فرد برای محصول به برندسازی و افزایش مشتریان شما کمک می‌کند. بنابراین می‌توانید از کارتن‌های فلکسویی برای بسته‌بندی و حمل و نقل محصول خود استفاده کنید. مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران با توانایی کارتن سازی فوق العاده به تولید کارتن مناسب برای محصول شما می‌پردازد. برای این کار می‌توانید با مشاوران مجموعه امیران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *