چاپ

کاربردهای چاپ سیلک

همان طور که می‌دانید چاپ به ایجاد طرح و نقش بر روی سطحی می‌گویند. چاپ انواع مختلفی دارد که با توجه به ویژگی‌های هر یک و سطوح مورد نظر برای چاپ، نوع آن انتخاب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقالات قبل درباره چاپ‌های رایج افست و فلکسو صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره یکی دیگر از چاپ‌های رایج مورد استفاده یعنی چاپ سیلک و کاربردهای آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک جز رایج‌ترین روش‌های چاپ بر روی سطوح است. اما معمولا چاپ سیلک را با پارچه و لباس می‌شناسند. در واقع چاپ سیلک بهترین و پرکاربردترین نوع چاپ بر روی پارچه است. چاپ سیلک از کیفیت بالایی برخوردار است و مرکب‌های مورد استفاده در آن تنوع زیادی دارند. به همین دلیل برای سطوح مختلفی می‌توان از این چاپ استفاده کرد.

چاپ سیلک چگونه انجام می‌شود؟

چاپ سیلک به چاپ شابلونی معروف است. در این نوع چاپ از استینسل (ترکیب توری با سوراخ‌های بسیار ریز و چارچوب) استفاده می‌شود. جنس توری از ابریشم یا پلی استر است. دلیل نام‌گذاری این چاپ به چاپ سیلک نیز همین ابریشم می‌باشد. چارچوب توری را نیز از جنس فلزی، چوبی یا … انتخاب می‌کنند. توجه کنید که هر چقدر منافذ توری بیشتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است و چاپ نهایی کیفیت بیشتری دارد. به این ترتیب بر روی توری تصویر مورد نظر طراحی می‌شود. سپس شابلون طراحی شده را بر روی سطح مورد نظر قرار می‌دهند. کاردک‌های آغشته به رنگ را با فشار زیاد از روی شابلون عبور می‌دهند.

به این ترتیب کار چاپ بر روی سطح انجام می‌شود. پس از چاپ نیز سطح چاپ‌شده را باید کاملا خشک کرد. دقت داشته باشید که بدون خشک کردن کامل عمل چاپ بر روی سطح تثبیت نمی‌شود و باعث هدررفتن هزینه‌ها می‌شود. امروزه با روش‌‌های اتوماتیک و استفاده از دستگاه‌های مخصوص، کار خشک کردن سطح را انجام می‌دهند. در نهایت سطح چاپ‌شده آماده است.

مزایای چاپ سیلک:

  • چاپ سیلک را بر روی سطوح مختلفی می‌توان انجام داد و محدودیتی ندارد.
  • به دلیل این که رنگ‌ها به صورت مستقیم پاشیده می‌شوند، کیفیت این چاپ نسبت به چاپ‌های دیگر بسیار بالاست.
  • انتخاب چاپ سیلک برای تیراژ‌های کم منطقی است و هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد.
  • چاپ سیلک به صورت تک رنگ و چند رنگ انجام می‌گیرد.

کاربردهای چاپ سیلک:

چاپ سیلک از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است. همان طور که چندین بار در این مقاله اشاره کردیم به دلیل کیفیت بالا و هزینه مناسب آن، انتخاب بسیاری از صنایع است. چاپ سیلک در صنایع خودروسازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای پزشکی، لوازم ورزشی، ظروف یک بار مصرف، قطعات الکترونیکی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از چاپ سیلک برای چاپ بر روی چرم، نایلون، مقوا، شیشه، کارتن، پارچه، تابلو و کفش استفاده می‌کنند.

چاپ سیلک در مجموعه امیران:

در مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران، چاپ سیلک برای چاپ بر روی انواع سطوح مسطح از جمله پارچه و لباس انجام می‌شود. دقت کنید که شرکت امیران چاپ سیلک را با بهترین کیفیت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه برای شما آماده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *