جعبه سازی, کارتن سازی

تولید جعبه و کارتن

تولید جعبه و کارتن

جعبه و کارتن

بسته‌بندی از گذشته تا اکنون برای محافظت از محصولات به کار می‌رفت و در طی زمان دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده‌است. امروزه جعبه و کارتن های سلولزی جزء بسته‌بندی های رایج در این صنعت هستند و برای بسته‌بندی محصولات بسیاری می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. تولید جعبه و کارتن نیز شامل چندین مرحله است که هر کدام از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند؛ تا محصول نهایی با کیفیت بالا و مطابق با نیاز مشتری تولید شود. در این مطلب درباره هر آن چه در بسته‌بندی اهمیت دارد، می‌پردازیم.

تاریخچه بسته بندی

بسته‌بندی در گذشته فقط به عنوان پوشش و محافظی برای حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شد. اما به مرور زمان تغییرات زیادی پیدا کرد و برای انواع محصولات و کالاها مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه دیگر بسته‌بندی را فقط به چشم محافظت نمی‌بینند و نقش بازاریاب را بر عهده دارد. در واقع تولید جعبه و کارتن برای بسته‌بندی به سمت و سویی رفته که می‌تواند باعث افزایش یا کاهش فروش محصول شود.

بسته بندی چیست؟

بسته‌بندی محصول پلی میان تولیدکنندگان و خریداران محصول است. تولید یک بسته‌بندی مناسب برای محصول، نشان‌دهنده ارزشی است که برای مشتریان خود قائلید و میزان حساسیتی که برای تولید محصولات خود دارید. هدف اصلی بسته‌بندی محافظت از محصول از زمان تولید تا رسیدن به مشتری و مصرف‌کننده است. اما اهداف دیگری نظیر تبلیغات و بازاریابی را نیز دنبال می‌کند. بنابراین با تهیه بسته‌بندی اختصاصی برای محصول خود، می‌توانید قدم بزرگی را برای کسب و کار خود بردارید.

انواع بسته بندی

بسته‌بندی محصول را معمولا با توجه به نوع محصول انتخاب می‌کنند. امروزه استفاده از بسته‌بندی‌های سلولزی، فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی بسیار رایج شده‌است و برای محصولاتی مختلفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما استفاده از بسته‌بندی های سلولزی نظیر جعبه و کارتن برای بسته‌بندی انواع محصولات رواج پیدا کرده‌است. در ادامه مطلب درباره بسته‌بندی‌های سلولزی بیشتر صحبت می‌کنیم.

بسته‌بندی های سلولزی شامل چه مواردی هستند؟

جعبه و کارتن‌های بسته‌بندی های سلولزی هستند که در مجموعه‌های چاپ و بسته‌بندی تولید می‌شوند. معمولا جعبه و کارتن را به اشتباه به جای هم به کار می‌برند. اما این دو از نظر تخصصی با هم تفاوت دارند. در ادامه به بررسی فنی و تخصصی جعبه و کارتن می‌پردازیم:

  • جعبه: جعبه‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع چاپ، متریال مورد استفاده و روش تولید تقسیم‌بندی می‌شوند. جعبه های مقوایی از لایه‌های مقوا و جعبه‌های لمینتی از مقوا و سینگل یا ورق تولید می‌شوند. برای چاپ جعبه‌های مقوایی و لمینتی از چاپ افست با کیفیت بالا استفاده می‌شود.
  • کارتن: کارتن‌ها از چندین لایه تولید می‌شوند و نسبت به جعبه‌ها تحمل وزن بالاتر و مقاومت بیشتری نیز دارند. معمولا از کارتن‌ها برای بسته بندی جعبه های کوچک‌تر محصولات استفاده می‌شود. چاپ انجام‌شده بر روی کارتن‌ها، چاپ فلکسو است؛ اما اگر بر روی کارتن یک لایه مقوا لمینت شود، چاپ آن باید چاپ افست باشد.

از جعبه و کارتن برای بسته‌بندی چه محصولاتی می‌توان استفاده کرد؟

جعبه و کارتن برای بسته‌بندی انواع محصولات کاربرد دارند و طیف وسیعی از کالاها را می‌توانند در خود جای دهند. از جعبه و کارتن به ویژه برای بسته‌بندی محصولات خوراکی، لباس، کیف، کفش، اکسسور، زیورآلات، جواهرات و … می‌توان استفاده کرد و محدودیت برای آن وجود ندارد.

بسته بندی مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بسته بندی محصول باید مطابق با بازار، سیاست برند برای فروش و نیاز مشتری طراحی و تولید شود. بنابراین در انتخاب جعبه مناسب برای محصول باید موارد بسیار زیادی در نظر گرفته‌شود. در این قسمت مهم‌ترین موارد تاثیرگذار برای انتخاب بسته‌بندی مناسب را بیان می‌کنیم تا تصمیم گیری برای شما آسان‌تر شود.

  • مقرون به صرفه: تولید یک پوشش و بسته‌بندی مناسب برای محصول نباید هزینه‌های زیادی را برای برند به بار بیاورد. اگر هزینه تولید جعبه یا کارتن برای محصول بیش از حد انتظار شود؛ هزینه تمام‌شده کالا نیز به اجبار افزایش می‌یابد و در این صورت در بازار از رقبای خود عقب می‌مانید. بنابراین اقتصادی بودن بسته‌بندی را جزء اولویت‌های خود قرار دهید.
  • مقاومت بالا: جعبه یا کارتن برای بسته‌بندی محصول باید مطابق با وزن آن طراحی شود و از مقاومت کافی برخوردار باشد تا بتوانید سالم‌رساندن آن به دست مشتریان را تضمین کنید.
  • طراحی جذاب: طراحی جعبه محصول می‌تواند مشتریان را به سمت خود بکشاند و آن‌ها را ترغیب به خرید کند. در صنف‌های بسیاری از جمله اسباب بازی طراحی جالب و خلاقانه بسته‌بندی محصول اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند فروش محصول را متحول کند. بنابراین طراحی جعبه یا کارتن محصول را جزء سیاست‌های برند خود قرار دهید.
  • سازگار با محیط زیست: امروزه بحث محافظت از محیط زیست اهمیت بسیاری پیدا کرده‌است و تمام کسب و کارها می‌کوشند از بسته‌بندی تجدید پذیر برای محصولات خود استفاده کنند. جعبه و کارتن‌ های سلولزی بهترین انتخاب برای بسته‌بندی محصولات شما هستند.

مراحل تولید جعبه و کارتن

تولید جعبه و کارتن شامل مراحل مختلفی است که با توجه به نوع جعبه یا کارتن مورد نظر ممکن است متفاوت باشند. اما در حالت کلی و عمومی جعبه سازی و کارتن سازی 3 مرحله مهم دارد:

  1. قبل از چاپ: در ابتدا و در جلسات مشاوره با کارشناسان می‌توانید بهترین نوع بسته‌بندی را برای محصول خود انتخاب کنید. پس از انتخاب بسته‌بندی مناسب محصول، کار طراحی جعبه یا کارتن آغاز می‌شود. توجه داشته باشید که هرچه جعبه شما حرفه‌ای‌تر و خلاقانه‌تر تولید شود، فروش محصول شما نیز افزایش می‌یابد. پس از طراحی ماکت اولیه‌ای از جعبه مورد نظر آماده می‌شود تا از ضرر و زیان مالی پس از تولید انبوه جلوگیری شود. پس از تایید از نظر ابعاد و چاپ مرحله چاپ آغاز می‌شود.
  2. چاپ: در مرحله چاپ، بر روی جعبه یا کارتن با توجه به نوع آن چاپ اختصاصی مورد نظر از لحاظ نوشتاری و طراحی با کیفیت بالا بر روی بسته‌بندی ایجاد می‌شود. مرحله چاپ اهمیت بسیار زیادی دارد؛ که مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران با دارا بودن ناظر چاپ کیفیت و دقت آن را تضمین می‌کند.
  3. پس از چاپ: در این مرحله جعبه یا کارتن مورد نظر تیغ می‌خورد و تا می‌شود. پس از آن با استفاده از چسب یا منگنه بهم چسبانده می‌شود و آماده است. در این مرحله هر نوع خدمات ارزش افزوده دلخواه مشتریان نظیر نقره کوب، طلاکوب، سلفون‌کشی حرارتی و … را می‌توان انجام داد.

مراحلی که ذکر شد، در اکثر مجموعه‌های جعبه سازی و کارتن سازی یکسان است. در مجموعه جعبه سازی امیران برای هر قسمت ناظری وجود دارد تا کیفیت کار را از هر نظر چک و تضمین نماید. 

هزینه تولید جعبه و کارتن

هزینه تولید جعبه و کارتن را نمی‌توان به طور دقیق تعیین؛ زیرا که به عوامل مختلفی بستگی دارد و معیارهای خاصی بر قیمت تولید جعبه و کارتن تاثیر گذار هستند. در ادامه به چندین مورد تاثیر گذار بر قیمت تولید جعبه و کارتن اشاره می‌کنیم:

  1. متریال مورد استفاده: هزینه تولید بسته‌بندی با توجه به متریال مورد استفاده متغیر است. مقواهای ارزان‌تر کیفیت پایین‌تری دارند. هم‌چنین تعداد لایه‌های جعبه و کارتن بر قیمت نهایی بسته‌بندی تاثیر می‌گذارد.
  2. خدمات ارزش افزوده:  به منظور افزایش زیبایی جعبه و ارزش افزوده یک سری خدمات بر روی بسته‌بندی انجام می‌شود. این خدمات شامل طلاکوب، نقره کوب، سلفون‌کشی حرارتی براق و مات، UV موضعی و … هستند. توجه داشته باشید که انجام هر یک از این خدمات در قیمت تمام‌شده جعبه و کارتن تاثیر دارند. اما انجام آن‌ها به منظور ارزشی است که برای مشتریان خود قائل هستید و چندین برابر هزینه آن برای برند و کسب و کار شما بازگشت مالی دارد. 

تولید جعبه و کارتن در مجموعه امیران

تولید جعبه و کارتن اگر چه ساده به نظر می‌رسد؛ اما در هر مرحله نیازمند دقت کافی و عملکرد حرفه‌ای است. بنابراین اگر قصد دارید برای محصولات خود بسته بندی های خاص و منحصر به فرد با چاپ اختصاصی داشته باشید، می‌توانید به مجموعه جعبه سازی امیران اطمینان کنید. در مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران طراحان بسیار حرفه‌ای مشغول به کار هستند که به صورت اختصاصی برای محصول و برند شما جعبه‌های خلاقانه طراحی می‌کنند. مجموعه امیران برای تولید جعبه و کارتن از متریال درجه یک استفاده می‌کند و هزینه تمام‌شده برای بسته‌بندی کاملا مناسب و مقرون به صرفه است.

چرا تولید جعبه در چاپ و بسته بندی امیران

چاپ و بسته‌بندی امیران دارای ناظر برای ارزیابی کیفیت متریال مورد استفاده است. بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که مواد مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

تیم طراحان مجموعه امیران حرفه‌ای و با تجربه هستند و برای انواع محصولات بسته بندی های خلاقانه و خاص تولید می‌کنند. مجموعه جعبه سازی امیران برای طراحی بسته‌بندی، چندین دوره برنده جوایز ملی شده‌است. 

در مجموعه چاپ و بسته‌بندی امیران قبل از تولید انبوه ماکت سازی به صورت رایگان انجام می‌شود تا از لحاظ سایز، طراحی و چاپ مورد تایید شما قرار بگیرد. ماکت سازی پیش از تولید انبوه می‌تواند از ضرر و زیان مالی هنگفتی برای کسب و کار شما جلوگیری کند.

مجموعه جعبه سازی امیران از دستگاه‌های تمام اتوماتیک برای تولید و چاپ جعبه و کارتن استفاده می‌کند و سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده می‌کند. 

چاپ و بسته‌بندی امیران از صفر تا صد ایده پردازی، طراحی، تولید، چاپ و ارسال جعبه و کارتن در کنار شماست تا دیگر برای بسته‌بندی محصولات خود معضل نداشته باشید. هم‌چنین در مجموعه امیران می‌توانید از آپشن رایگان عکاسی صنعتی برای محصولات خود استفاده نمایید.

علیرغم استفاده از متریال با کیفیت بالا و دستگاه‌های تمام اتوماتیک در مجموعه امیران، هزینه تمام‌شده برای تولید جعبه و کارتن در این کارخانه مقرون به صرفه، مناسب و اقتصادی است.

اگر هنوز برای محصولات خود بسته‌بندی اختصاصی در نظر نگرفته‌اید، عجله کنید تا بیش از این از رقبای خود عقب نمانید. همین حالا بر روی این لینک کلیک کنید و با کارشناسان مجموعه امیران تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *