آموزش, تاثیر بسته بندی در صنایع مختلف, جعبه سازی

نکات مهم رنگ در طراحی جعبه اسباب بازی

از آن جا که اسباب بازی مستقیما با روح کودکان در ارتباط است، اسباب بازی‌های رنگی با رنگ‌های شاد بر روی شادی و نشاط کودکان تاثیر بیشتری دارند. اما چیزی که سبب می شود کودک به خرید اسباب بازی ترغیب شود، بسته‌بندی جذاب اسباب بازی‌هاست. به همین دلیل تولیدکنندگان اسباب بازی همواره به دنبال طراحی جعبه‌های خلاقانه‌تری هستند تا بتوانند فروش محصولات خود را افزایش دهند. اگر شما هم تولیدکننده اسباب بازی هستید و ویژگی‌های یک جعبه اسباب بازی پر فروش را نمی‌دانید، ابتدا این مقاله را بخوانید. سپس با مقاله امروز همراه ما باشید تا نکات مهم در طراحی جعبه اسباب بازی از نظر رنگ را برای شما بیان کنیم.

ویژگی‌های رنگ جعبه اسباب بازی:

همان‌طور که در مقالات قبلی صحبت کردیم، رنگ‌های شاد چشمان کودکان را به خود جذب می‌کند و برای خرید آن بسته‌بندی پافشاری می‌کنند. اما استفاده از رنگ‌های شاد نیز قائده و قانون خود را دارد. در ادامه مقاله چند مورد از قوانین رنگی در روانشناسی و هم‌چنین طراحی جعبه اسباب بازی را توضیح می‌دهیم.

  • هارمونی رنگ‌ها: از رنگ‌هایی استفاده کنید که با هم ترکیب رنگی و هارمونی خاصی را می‌سازند. به طور مثال رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و صورتی در کنار هم زیبایی چشم‌نوازی دارند.
  • رده سنی: برای هر رده سنی می‌توانید از روانشناسی رنگ‌ها کمک بگیرید و از رنگ‌های مناسب آن سن استفاده کنید. مثلا برای رده سنی بین 4 تا 6 سال از رنگ‌های قرمز و نارنجی و برای رده سنی بین 6 تا 8 سال رنگ زرد و سورمه‌ای تاثیر بیشتری دارند.
  • قوانین رنگ‌ها: طبق قوانین رنگ‌ها از یک رنگ اصلی و دو رنگ مکمل استفاده کنید و از طراحی جعبه اسباب بازی با رنگ‌های زیاد خودداری کنید. استفاده از چندین رنگ مختلف تاثیر معکوسی برای جذب مشتری دارند.
  • سیستم CMYK: برای طراحی جعبه و به طور خاص جعبه اسباب بازی، از سیستم رنگی CMYK به جای سیستم RGB استفاده نمایید.
  • استفاده از پنتن رنگی: میان رنگی که انتخاب می‌کنید و رنگی که چاپ می‌شود، معمولا تفاوت جزئی وجود دارد؛ که با استفاده از پنتن رنگی می‌توانید کد دقیق رنگ مد نظر خود را انتخاب کنید تا مجموعه‌های جعبه سازی آن را طراحی و چاپ کنند.
  • سلفون‌کشی: استفاده از سلفون نیز در طراحی رنگ جعبه اسباب بازی تاثیرگذار است. اما به این نکته توجه کنید که واکنش رنگ‌ها به سلفون مات و براق متفاوت است.

طراحی و تولید جعبه اسباب بازی در مجموعه امیران:

مواردی که در این مقاله ذکر شد، گوشه‌ای از قوانین و ویژ‌گی‌های جعبه اسباب بازی از نظر رنگ است. به طور کلی طراحان حرفه‌ای که در مجموعه‌های جعبه سازی مشغول به کار هستند، با تمامی این قوائد آشنایی دارند و در طراحی جعبه اسباب بازی از آن‌ها استفاده می‌کنند. طراحان شاغل در مجموعه جعبه سازی امیران به صورت کاملا حرفه‌ای و خلاقانه جعبه اسباب بازی طراحی می‌کنند؛ به گونه‌ای که مجموعه امیران در چندین دوره برنده جوایز ملی در زمینه طراحی جعبه اسباب بازی شده‌است. برای سفارش جعبه اسباب بازی مورد نظر خود فقط کافیست با کارشناسان و مشاوران مجموعه امیران تماس بگیرید تا شما را برای انتخابی مطمئن‌تر و ایده‌آل‌تر راهنمایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *